Na úvodní stránku





Prodražení hovorů o desítky procent kvůli tarifikaci se potvrdilo

dTest

2012-01-07

Zajímavosti

Přečteno: 1980

Komentářů: 0


Spotřebitelský časopis dTest před časem upozorňoval na prodražení telefonních hovorů v důsledku operátory nastavené tarifikace, tedy způsobu účtování hovorů. Podle více než 3500 údajů získaných z tarifikačního kalkulátoru na www.dtest.cz/tarifikace jsou v důsledku nastavené tarifikace navyšovány ceny hovorů v řádech desítek procent.


p>Z dat zadávaných do kalkulátoru zjistil dTest, že délka 41 % hovorů uživatelů této aplikace je kratší než 1 minutu. První minutu ovšem všichni mobilní operátoři vždy účtují celou, i když hovor trvá jen několik sekund. I v důsledku toho více než pětina ceny vyúčtování mobilních operátorů může být účtována za služby, které nejsou ve skutečnosti poskytnuty. Týká se to zejména případů, kdy se uplatní tarifikace 60 + 60, tedy účtování hovorů po minutě. Přitom v zahraničí se takto nevýhodná tarifikace téměř nevyužívá.

"dTest mapuje spokojenost spotřebitelů se stavem telekomunikačních služeb v České republice a provedl průzkum mezi více než 2800 respondenty," říká poradkyně dTestu Tereza Gáliková a uvádí: "Pouze 19 % lidí se snaží zohledňovat svou aktuální tarifikaci při uskutečňovaném volání."

Podle uvedeného průzkumu je většina uživatelů telekomunikačních služeb nespokojena se současným tarifem či předplacenou kartou. Nejčastějším důvodem nespokojenosti s operátorem je ú! čtovaná výše cen, nezanedbatelný podíl tvoří i zákazníci, kteří nejsou spokojeni s obchodními praktikami svého operátora. Z výsledků vyplývá, že 93 % lidí by bylo ochotných přejít k jinému poskytovateli telekomunikačních služeb, ale často tak nečiní, protože se domnívají, že jiní operátoři nenabízejí zajímavější a levnější alternativu.

V tomto ohledu se zdá být nedostatečná zejména nabídka levnějších tarifů, podle názorů uživatelů telekomunikačních služeb se mobilní operátoři zaměřují hlavně na více utrácející klienty. "Dle údajů dTestu celých 73 % respondentů považuje nabídky operátorů za nepřehledné. Operátoři nabízejí velké množství různých "výhodných" balíčků, které zákazníky matou, v celkovém výsledku ale nabízejí produkty velmi podobné jako konkurence, takže zákazník nemá příliš možnost volby. Stav v českých telekomunikacích je spíše oligopolem než konkurenčním bojem," dodává Gáliková.


Sdílet na Facebooku

Diskuse k článku

Přidej svůj názor



Zpět


Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2008
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.

Dnes je středa
24.04.2024